Saturday, April 8, 2017

Vitamin Shaklee - boleh ke telan sekali banyak?


Sharing is caring. So, these are my daily routine supplements.




"Banyaknya makan? Takpe ke makan banyak-banyak?"

Dengan Shaklee, jawapannya "TAK APA"

why? Sebab Shaklee ada kajian JANGKA MASA PANJANG terhadap pengguna yang gunakan lebih dari 14 jenis vitamin Shaklee setiap hari, selama lebih dari 20 TAHUN. Kemudian baru pasarkan.

Jadi apa hasilnya dari kajian tersebut? Kajian dibuat terhadap 3 kelompok ya. Dan pakar mendapati pengguna Shaklee memperolehi;

• paras nutrisi dalam darah adalah lebih tinggi.
• bacaan darah lebih cantik.
• kes/risiko penyakit lebih rendah.
• kondisi badan yang lebih cergas, sihat, kuat.
• risiko overdose tiada.

Ini membuktikan (bukti ada diterbitkan di dalam journal kesihatan) supplement Shaklee mempunyai kadar penyerapan yang tinggi, mampu diserap oleh badan MENGIKUT KEPERLUAN, SELAMAT & BERKESAN terbukti oleh SAINS.

Jadi setakat 5 jenis vitamin yang saya telan setiap hari, apalah sangat jika nak dibandingkan dengan tubuh badan Allah bagi, yang tidak ternilai. Mesti jaga kasi baik punyaa meh 😉

Jadi meh saya kongsi sedikit tentang supplement saya.

ESP juga boleh dijadikan sebagai meal replacement. Mengandungi 9 acid amino penting yang diperlukan oleh tubuh badan kita di mana badan kita tidak boleh menghasilkan ia sendiri. Perlu diambil dari supplement. Dan juga ada 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral. Side effect yang akan diperolehi contohnya seperti kulit lebih remaja, badan lebih bertenaga, baik untuk hormon dan awet muda. Hehe.

GARLIC sebagai antibiotic semulajadi. Baik untuk mengawal dari diserang radang/ruam/kegatalan dan jerawat - (alergik). Melindungi dari bakteria dan boleh digunakan untuk detoksifikasi. Menurunkan kolestrol dan pertingkatkan sistem penghadaman. Yalls!

To make it short, VITALEA untuk lengkapkan nutrisi dalam badan. LECITHIN untuk bakar lemak dan kuatkan daya ingatan. Juga untuk menurunkan paras kolestrol dalam badan. ALFALFA untuk detoks juga and untuk girls, ia dikenali sebagai KACIP FATIMAH yo!

Alright so anything to ask? Whatsapp untuk fast response kbai


No comments: