Thursday, March 6, 2014

Pengakuan terbuka tentang buah hati baru.


Harini nak coret sikit tentang aku and buah hati baru aku. Kalau takde buah hati baru ni kira cam life aku lifeless ecewah. hiks.

Dulu kulit aku kering sangat kalau garu memang macam debu berterbangan.
Dulu rambut aku gugur macam orang ade nyakit tapi skang aku cam ade iras model pantene ahaks
Dulu kalau tak pakai losyen kulit aku mesti kering merekah tapi skang takyah pakai losyen pun dah lembut uhuuuu (sukaaa gila kateko)

Taadaaa!


buah hati baru itew muach ciked



3 benda yang memang aku amalkan adalah Energizing Soy Protein (ESP) tu, Vitamin C and Vitamin E. kira macam dah jadi bestfriend aku la mende mende ni semua.

ESP bulan ni PROMO BUY6FREE1. Kalau aku jadi korang aku beli terus stok banyak-banyak sebab kau memang takkan menyesal and kau akan jimat berganda ganda. Cayalah cakap aku kalau tak caya meh aku kirakan berapa percent yang korang dah save haaaa.

Aku kongsi sikit perubahan aku sejak guna ESP ni. Aku sekarang makan nasi tak banyak macam dulu. And dulu kalau petang-petang aku selalu membuta yelah dalam kelas lemau je balik rumah sewa terus kejar katil tapi sekarang tak dah. Petang-petang aku ada exercise sikit skipping semua tu. Dia bagi aku energy sebab dia bekalkan protein dalam badan aku.

BERAT? sure maintain kau punya ideal weight tu. Kalau tak ideal dia kasi ideal. Nak kurang pun dia kasi kurang sebab minum ESP memang kenyang and korang rasa nasi sepinggan tu kalau takde pun tak ngape. Berat aku turun minum ni. Berapa kilo? PM aku, aku bgtau eheheh. Tak caya? Jom pergi timbang. Jangan egko jealous udahler! Haha. Lagi-lagi bila kau exercise sikit-sikit memang sure turun aaa cite dia.

ESP ni gak kasi kulit aku lembut dari dulu punya kulit. Kalau dulu nak rasa kulit lembut tu memang kena sapu losyen dulu lah cerita dia sekarang takyah losyen pun lembut dah wiiiiiii. Dulu kulit aku macam kena santet pun ada sebab kering sangat bila orang tengok tu dia mcm geli haa kau paham tak perasaan aku. haha tapi sekarang tak kering dah orang usik pun diorang kate 'eh lembutlah kulit najla' ewah suka aku Alhamdulillah heee. As a student ni ofcos lah rambut banyak gugur kan, sekarang kurang dah aku ni dah macam ala-ala model pantene gitchuww. semua ni ESP punya kerja lah.

Ye aku tahu. Allah yang sembuhkan aku, Alhamdulillah syukur. Aku berusaha dengan ESP dan aku bergantung pada Allah. Doa jangan lupa. Alhamdulillah masalah tu semua dah takde. So far ni ape yang aku alami bila amalkan ESP. Ulang alik pi jamban tu dah jadi perkara biasa dah.

VITAMIN C pulak aku amek sebab macam biasa lah nak baiki balik kulit aku. baiki dari dalam. macam yang semua orang tahu vitamin c ni elok untuk putih dan gebukan kulit. kan? nak kate sekarang aku dah putih melepak macam adira tu memang tak lah tp sekarang kt tangan aku dah boleh nampak aku punya urat-urat hijau kat tangan tu kalau dulu tak nampak ape pun kelam je hahaha

VITAMIN E pulak aku amik sebab nak baiki kulit muka aku yang ade parut-parut jerawat dan sengkatan dengan nya ni. maklumlah aku tengah nak final sem ni so tidur tak tentu rehat tak cukup hormon tu jd tak stabil. jerawat banyak tumbuh dulu seperti cendawan lepas hujan kateko. dah tumbuh cenggitu aku pun geram lah pi picit-picit ape lagi last-last habis berparut muka aku. macam teruk gak ah. sedih. orang duk tegur asal dengan muka. hmm so aku makan lah vitamin e ni nak baiki balik muka aku. so far Alhamdulillah jerawat dah kurang. Still ada sebab aku tak cukup rest kan, (selagi tak habis final sem selagi tu tak cukup rehat haha), still ada ye aku bgtau lagi sekali tp dah kurang. dia macam dah kecut lepastu dah kering. parut-parut pun dah memudar.

Alhamdulillah sangat! Aku nak konsisten amalkan 3 benda ni sebab aku pun nak lawo mcm org lain jugaakkk! uwaaaa T-T

Nanti ade perubahan lagi aku update and share ngn korang okay?

If berminat boleh PM aku kt 0195275145. Kalau nak tanya pape ke, boleh direct PM aku no probs. Aku COD UTM Skudai so nak jimat boleh COD. Kalau nak dapat harga murah seumur hidup pun boleh bgtau. Aku explain satu-satu.

Salam sayang dari aku!

No comments: