Sunday, June 29, 2014

Nak kongsi sikit.


Assalamualaikum.

Salam Satu ramadan. Satu ramadan so terbuka hati nak upgrade blog. Upgrade sikit je. Alhamdulillah kita semua dapat sampai ke ramadan. *feeling blessed. Nak kongsi sikit pasal Shaklee. Sebab orang pelik tengok sy aktif sharing sana sini, semuanya berkisar tentang Shaklee.

"Kenapa join Shaklee? Macam mana  boleh join?"

Nak tahu ke? Okaylah saya pun berbesar hati nak share.

Bismillah. Cerita bermula bila along saya dia jd ahli Shaklee dan saya waktu tu interested dgn ESP ni. ESP ni utk korang yang ada masalah perut buncit ke, kulit kering ke, jerawat ke, etc etc. Actually ESP ni utk macam-macam tau. Dia punya fungsi multipurpose so untuk semua, boleh try ESP ni. Nak kurus pun boleh try ESP sebab dia kawal pemakanan kita. Kita akan rasa kenyang, so kurang makan then dpt ideal weight.

Saya try 1 canister ESP mula-mula sebab nak kulit cantik, nawaitu awal nya. Lepastu dlm seminggu saya konsisten minum, terkejut bila timbang berat dr 58 turun jd 54.5kg. Time tu terkejut sangat. Alhamdulillah happy tak terkata lah kan sebab kulit kering saya dah takde, rambut gugur pun dah kurang. Tak macam dulu. Kalau dulu mcm kak limah tau hehe. Bila dah happy dengan ESP saya pun tambah lg satu supplement; Sustained release Vit-c Plus hee. Waktu ni sambil2 tolong bisnes along saya (belum jd ahli lg) and waktu sy mula consume semua ni waktu kt Kedah, so time tu menyewa tak duduk kolej, kawan2 semua tgk sy gigih makan itu ini. Then ada yg interested. Along pun pesan time tu jadi lah member, untung2 dapat duit poket. Sy pun setuju. =)

Bermula kisah sy sebagai distributor waktu bulan 12 2013 (kalau tak silap saya). So saya share2 je ape yg saya dpt waktu consume ESP+SR.VitC Plus tadi. Kawan2 sekelas ada yg interested dia usik2 tangan saya, nak rasa kulit. Hehehe bila diorang rasa kulit sy lembut and tak kering diorang pun decide nak consume jgk! Alhamdulillah. Bukan sy show kulit sy kt diorang, tp the product speak itself ya know. =)

Pernah ada kawan tanya, "Najla tak mengantuk ke dlm kelas? Kitorang dah collapse habis dah ni." Saya senyum je lepastu tanya, "Dah breakfast ke korang?" They all jawab, "Belummmmmmmmmm." Saya cakap, "you should try ESP, itu breakfast saya tiap pagi heee."

ESP ni dia rasa soya. So peminat soya should be no problem with ESP. Tp utk those yg tak minat soya pun, boleh try sebab ESP ni boleh mix dgn ape2 yg korang suka. Contoh mcm ni;

Mix with dutch lady strawberry. yummy!
Sesiapa yg suka minum soya tu, korang kena pastikan soya yg korang minum tu baik utk kesihatan. Sebab tak semua soya sihat. Whuutttttzzz?? Yezza, tak semua elok. Nah kaji ni. Adakah ayaq soya yg uolls minum...
  • ditanam secara organik?
  • tidak menjalani proses genetik (Non-GMO)?
  • mengandungi 9 asid amino penting?
  • dalam proses pembuatan utk menghasilkan soya, kepingan soya dihancurkan dan dibasuh dgn air, bukan dgn alkohol?
  • bahan anti-thyroid atau anti-pertumbuhan disingkirkan?
  • diproses tanpa haba?
  • ditambah dgn kalsium? (ketika minyak dikeluarkan, ia menjadi makanan berasid- ia menjadi neutral hanya jika kalsium ditambah)
Kalau semua jawapan uolls adalah TIDAK, so here's the time to change to ESP Shaklee.

Mula-mula saya cuma consume seperti dlm gambar tu. 2 jenis je. Sekarang alhamdulillah ada rezeki lebih, supplement pun dah bertambah, kulit makin best (klik for testimoni), badan makin sihat. =)

Apa yang saya consume sekarang;

  • ESP- breakfast tiap pagi. Sebelum breakfast yg pastinya. Kalau tak sempat nk breakfast, Esp jelah yg ganti breakfast saya. 
  • SR. VitC Plus- Vitamin c utk setiap hari, mmg kulit kita kalau nk cantik PERLU amal vitamin c. Dia baiki collagen. Bukan setakat putih muka, tp satu badan. Dia putih sekata, secara semulajadi tau. Kdg2 org pakai skincare je lebih, tang muka putih melepak tgk tangan "eeeeeeeeiiiuuuuuu muka putihhhhh, tgn hitammmm, mcm dayang senandungggg" ehehehe kbai
  • Vitamin E complex- utk elak jeragat, jerawat, and paling best hilangkan parut. 
  • Herblax- utk detox. Buang toksin and kotoran dlm badan. Sbb kdg2 digestion system tak brp effective so toxin keluar melalui skin. thats why detox.
  • Alfalfa- utk detox jgk but at the same time utk jaga 'kesihatan wanita'. *shy
  • GLA Complex- utk stabilkan kitaran period and prevent from period pain
  • BComplex- Vitamin B ni utk kulit cantik jgk. Kdg2 bila stress ke, so saya makan. Utk elak naik2 jerawat ape semua. Yelah jerawat pun sbb stress jgk. Ye dak?
Setakat ni itu jelah yg saya makan. InsyaAllah kalau ade rezeki lebih saya nak add on lagi satu supplement ehehehe yg lg menarik yg pastinya. Jeng jeng. Tunggu yeee next entry. Mihihi

Utk more info boleh whatsapp saya kt sini 0195275145. Banyak lg nak share ni sbb benda best kan rugi lah kalau tak share so tunggu next entry ea sbb ni pun dah mcm too much je hehehe. Till then, assalamualaikum.

Najla Mohayidin | 0195275145
Your beauty and health consultant.

No comments: