Thursday, April 17, 2014

Stress exam punca jerawat? oh hello tolong blah!



Salam semua.

Setelah sekian lama tak update blog disebabkan kekangan masa (kot! Hehe) dan kesibukan dek kerana saya pun tengah minggu exam dah ni kan. Final exam for final semester means final year! Oh mohon didoakan saya dipermudahkan segala urusan ye, dan Berjaya dengan cemerlang. (aminnnn!)
Tadi saya baru lepas second paper yang macam boleh tahan pedas jugak lah soalan nya phew. So ni sementara menunggu azan maghrib, sambil-sambil tengah dengar Al-Mathurat saya pun curik masa sikit untuk hapdet blog. Oh lupa. Ape yang saya tulis ni, esok baru boleh publish means (harini korang tengah baca ni ha baru boleh publish tulisnya semalam lagi. Sebab wifi belum bayor. Hehe tulis dulu. Nanti bayor.)

Okay so nak kongsi pasal cara penjagaan kulit dengan set kecantikan Shaklee. Lagi-lagi girls memang selalu nak Nampak cantik kan tanpa tepek any make up or touch up pape pun. Kalau boleh lah kan? Macam kulit-kulit public figure yang lawo-lawo flawless tu contoh macam; yasmin redzuan (blog bangla merah jambu) ke, sis saidatul anis (famous gak tp saya follow insta dia je min saya follow semua. Hihi *min sila terharu! ok joke*), macam kulit ala yang lawa-lawa takde jerawat takde parut, takde white/black head, takde ape pun! Ha gituh.

Mesti semua orang ada rasa nak gituh kan? Sebab I olls pun perempuan ok. Hello I olls tahu lah.
Tahu tak kita ni sebenarnya kalau nak cantik luaran, yes memang lah kita kena jaga luaran elok-elok. Tp cuba korang fikir, kalau dalam badan korang banyak kekotoran; I mean macam toksin ke, pastu kita ni dah lah makan main sebat je so macam berminyak ke ape ke kita main makan je. Kan? I olls tahu k. Ha dah kalau dalam kotor so senang ke nak kasi bersih luar? Ok sekarang memang ade banyak produk-produk skincare yang memang saya pun dah tak tau mane satu yang elok (betul-betul elok) yelah sebab sekarang banyak dah kes yang skincare guna bahan dia mercury and terlalu tinggi! Ya Allah korang rosak kulit tau nanti bila dah lama pakai! Sekarang memang lah cepat kesan nya putih la hilang jerawat lah, ye memang, tp itu untuk jangka masa pendek je. Jangka masa panjang? KULIT U OLLS AKAN ROSAK OK. ROSAK! Ok taknak cakap panjang pasal ni korang boleh google bahayanya mercury pada kulit kita or google skincare yang ade mercury.

So ni nak share lah pasal set kecantikan Shaklee. Ape kate kita baiki kecantikan kita dari dalam? Kita makan supplement, kita buang segala kekotoran, toksin ape semua, makan vitamin, baiki balik kulit dari dalam. Cuba lah korang fikir kan, kalau dalam cantik, luar agak-agak cantik tak? Forsure punya! Macam hati lah, hati dah cantik, akhlak cantik, automatic wajah mesti nampak cantik. Orang jadi suka tengok. Kan kan kan? Ha gituh lah cerita dia. So jom lah sama-sama baiki kecantikan dari dalam. Ala yang tauke-tauke skincare yang lawa-lawa tu pun dia consume supplement. Tak caya? I olls pernah beli skincare gak kot dlu. Online skincare, lepastu cakap kenapa whitehead susah nak hilang kan, dia kata tu kena makan supplement dik, baiki dari dalam. See? Ala isteri KFCM pun guna Shaklee ok. I repeat dia guna Shaklee. (I nampak dia post kat insta). Tp dia punya skincare bagus takde mercury, so kiranya dia baiki dalam dengan supplement superb, dia topup luar dengan skincare yang superb, so hasilnya muka lawa gila nak meninggal ok! Suka muka dia TT.TT

Ok now masuk topic. Set kecantikan Shaklee ni memang favorite gadis-gadis sekarang. Mak-mak sekarang pun memang pakai ok. Hello semua orang nak cantik k. Kan? Set ni tak mahal mana pun. Harga memang mampu milik. Dia ada vitamin c + vitamin e + b complex. Okay as u all know, vitamin c memang sangatlah elok untuk baiki sel-sel kulit. Amalkan makan vitamin c setiap hari kulit akan jadi lebih cerah dan gebu. Syokk oo! Okay vitamin e pulak untuk buang segala jerawat jeragat dan segala macam mak nenek yang berkaitan. Vitamin ni memang bagus sebab disamping tu dia baiki kesihatan dalaman jugak. Dia jugak akan hilangkan parut di muka kita. Serious I cakap you!

Customer I memang all time favorite dia is dua vitamin ni E dan C. Boleh klik testimony kat SINI. Okay macam b complex pulak untuk kurangkan tekanan dalam badan kita. Kurangkan stress. Bagi kita rasa relaks sebab yelah kulit kedut-kedut jerawat ape semua ni datang bila kita tengah stress rasa nak mengamuk je kan? Dia jugak bantu kita kurangkan masalah insomnia. Masalah sukar tidur! Ha tidur tak cukup pun boleh buruk kan kulit. Tahu? Hahahaha takot tak? Dia jugak redakan segala alahan yang ada pada kita. Ok best kan?

Kenapa mesti supplement SHAKLEE?
Okay kenapa tu sebab nya Shaklee antara supplement yang memang terbaik menggunakan bahan-bahan yang terbaik. Natural punya bahan. Lepastu Shaklee terbukti berkesan dan selamat. Ingat 3 benda ni, SELAMAT, BERKESAN, MESRA ALAM. Terbukti berkesan selama lebih 50 tahun.

Tiada:
·         perasa tiruan
·         pemanis tiruan
·         pewarna atau lemak trans
·         bendasing tersembunyi
·         ujian terhadap haiwan
·         bahan-bahan yang diharamkan
·         peluntur klorin.

TIADA ok TIADA! Senang cerita kalau tak percaya, boleh google, banyak dah testimoni Shaklee kat google sana. Atau pergi page saya: Kiwie’s Health Care dalam ni pun ade testimoni. Pergi kaji pasal Shaklee ni, I bet you, hasil yang you akan jumpa tak menghampakan you all.

Dan, Shaklee ni jimat. Sebab apa jimat? Sebab vitamin yang korang beli tu akan tahan lama. Boleh pakai lebih dari 4 bulan. Boleh pakai hingga 6 bulan. Ha lama kan? Saya rasa kalau vitamin lain sebulan habis dah kot. Dengan harga yang tak berbaloi. Kan? Kalau kira, vitamin tu posen-posen je sebijik, tak sampai singgit pun haih. Senang cerita, korang try, baru korang tau kepuasan nya. Okeh? =)

Tapi ni nak bagitau, kadang-kadang orang bila dia tak pernah buang toksin dalam badan dia, tetiba dia pergi makan macam-macam supplement, akan ada krisis pemulihan (healing crisis) di mana kulit kita akan mengalami kesan sampingan hasil dari pemakanan semua supplement tersebut. Akan kelihatan seperti kita ni berpenyakit tapi sebenarnya tidak! Jangan risau ia cuma proses pemulihan. Ada orang dia tak alami semua ni sebab lain orang lain cara dia kan? Mungkin kandungan toksin dalam badan dia tak sebanyak kita.

Ok dengar sini. Keadaan ni disebabkan oleh kandungan toksin yang telah tertimbun dalam tubuh kita untuk jangkamasa yang lama; sisa makanan berkimia, lemak dan stress ditambah dengan diet yang tak seimbang, kurang tidur, antibiotic atau pengambilan ubat-ubatan. Dan simptom-simptom ni berbeza antara individu.

Bagi mengelakkan korang terkejut sewaktu proses pemulihan tu, disebabkan oleh toksin yang tertimbun banyak dalam badan, so I nak suggest kan, dalam set kecantikan tu you tambah satu jenis supplement antara Alfalfa atau Herblax sebab fungsi yang ini adalah untuk detoksifikasi. Detoksifikasi tu apa? Proses membuang segala kekotoran dalam badan macam toksin dan segala mak nenek yang berkaitan. Macam yang saya sebut dekat atas tadi tu. Kan? So lebih baik korang add on pil ni, sebab korang kena bersihkan dulu dalaman sebab kita taktau berapa mak nenek toksin pulak ade dalam badan kan? Then dah lakukan detoks ni, korang boleh lah makan dengan gembira nya set kecantikan tadi yeay! Hasilnya akan lebih menakjubkan. Insyaallah. Sewaktu proses detoks tu pastikan minum air kosong banyak-banyak ye! Wajib 2 liter atau lebih sehari. Wajib!

Kita kena usaha untuk dapatkan sesuatu benda sebab tak ada benda yang datang secara bergolek kan? Macam kejayaan lah kan, nak berjaya kena usaha. Baru dapat ape yang kita nak. Kes ni kira sama lah. Nak cantik, usaha, baru dapat. Kan? Don’t worry segala usaha kita ada nilainya di sisi Allah. Kita usaha dan doa. Mintak tolong Dia, insyaallah dipermudahkan.

Saya dah bagi jalan. Dah bagi tips. So tunggu ape lagi? Ingat, benda tak datang bergolek tau! Selamat mencantikkan wajah! Semoga Allah perkenankan! Amin.

Sebarang pertanyaan, atau kecurigaan, atau nak order supplement Shaklee, senang cerita kalau minat nak set cantik terhebat ni, ok meh PM kakak di 0195275145. Kakak tunggu korang tau! PM akak kita cerita lebih. Ape yang sesuai dan ape yang tak. Jangan risau akak tak makan orang akak makan ayam goreng je. Hiks.  Sekian dari kakak. Salam =)

Najla Mohayidin
SHAKLEE Independent Distributor
Id: 1099388
HP:- 0195275145
FB Page:- Kiwie’s Health Care

No comments: