Wednesday, July 23, 2014

Vivix Shaklee; Kenapa mahal?


Assalamualaikum brothers and sisters.

Entry kali ni pasal tonik ajaib shaklee, Vivix. Kenapa ajaib? Sebab dgn izin Allah dan usaha kita, Vivix ni dapat beri kesihatan yg baik pd mereka2 yg dah mencubanya pun. Perokok tegar, diabetes, darah tinggi dan macam2 lagi. Alhamdulillah semua dah berjaya and mereka suka. Ada jugak orang panggil 'sirap shaklee'. Mana-mana jelah yg penting khasiat dia sangat superb. Dengan rasa yg nyaman hehe.


Haa ni lah vivix shaklee! Ramai sebenarnya teringin nak try Vivix ni. Najla tahu. Sebab Vivix ni memang best. Najla pun kalau boleh nak belikan 1botol sorang utk 1 family. Dengan family2 marrrtua sekali ehek =p tapi tulah Najla pun akui Vivix ni memang mahal sikit. TAPI, dia mahal bersebab. Sebab apa? Sebab baguuiihhh. Sebab apa baguih? Meh kita check sama-sama. 

[ Jom baca; MANFAAT VIVIX SHAKLEE. ]

First sekali kita kena tahu apa bahan yg ada dalam Vivix tu. Tahu ke semua? Okay dalam vivix ada empat bahan utama iaitu; anggur muscadine, elderberry, purple carrotpolygonum cuspidatum

Jom kita tengok macam mana rupa bahan2 utama ni. Cekkidauut.


ok ikut urutan ye. yang no 1 tu, anggur muscadine tadi. ni bukan anggur biasa2 yang beli kat pasar ye. anggur ni sebesar sebiji bola pingpong!

Apa Keistimewaan Anggur Muscadine?
  • Kaya dengan fiber. Fiber diperlukan untuk penghadaman yang baik. Maka ia sangat sesuai untuk pembuangan yang lawas, untuk masalah buasir juga sesuai. Sebagai perbandingan untuk kandungan fiber, satu biji anggur muscadine mengandungi 5x lebih fiber dari  anggur biasa. Menakjubkan bukan? Pendek kata 1 anggur muscadine bersamaan dengan 5 biji anggur biasa untuk dapatkan kandungan fiber yang sama.
  • Lebih berkhasiat dari anggur biasa dan mengandungi kalori rendah. Sesuai untuk mereka yang ingin berdiet kerana ia adalah rendah dengan kalori. Dan juga dengan anggur muscadine anda akan merasa kenyang kerana ianya tinggi dengan fiber. Jadi bila rasa kenyang, kita tak rasa nak tambah makanan masuk dalam perut. Sangat sesuai bagi mereka yang berdiet.
  • Penuh dengan khasiat antioksidan. Antioksidan ini boleh melawan radikal-radikal bebas yang ada disekeliling kita seterusnya dapat mengurangkan risiko penyakit-penyakit berbahaya seperti sakit jantung, kanser dan Alzheimer (sejenis penyakit lupa/nyanyuk)
  • Dalam anggur muscadine ada mengandungi allegic acid di mana ia dipercayai boleh menghalang sel kanser dari merebak (mengikut American Institute Of Cancer Research). 
  • Anggur muscadine juga mengandungi 2x vitamin C berbanding anggur biasa.

ok seterusnya elderberry. Ada ape yang best eh dengan elderberry ni?
  • Elderberry mengandungi flavonoid. Biasanya bermanfaat untuk masalah keradangan dan inflammation (contoh paling senang kalau luka tu jadi macam merah, panas. Lebih senang nak faham macam bisul tu pedih oooo). 
  • Sangat bagus untuk demam, selsema, sakit tekak, keletihan, batuk dan sakit-sakit badan. Jika ada tanda macam nak demam boleh segera ambil vivix tau. Ianya insyaAllah boleh mengurangkan sebanyak 50% simptom yang datang.
  • Elderberry berupaya untuk meningkatkan sistem imun.
  • Dalam kajian yang dilaporkan dalam The Jurnal Of International Medical Research pesakit selsema yang diberikan jus elderbery dapat sembuh dari selsema dalam tempoh 3 hari berbanding yang diberikan ubat biasa mengambil masa selama 7 hari.
  • Sangat bagus untuk melancarkan aktiviti penghadaman, bermanfat untuk masalah sembelit dan cirit birit.
  • Elderberry boleh merangsang pengeluaran cytokines yang mana ia adalah satu protein yang mengawal tindakbalas sistem imun kepada penyakit dan jangkitan.

Next is purple carrot;
  • mengandungi tinggi antocianin. Apakah antocianin ini? Ianya adalah pigment yang membuatkan warna purple pada carrot tersebut. Senang cerita antocianin ni bermanfaat untuk antioksidan.
  • kalori rendah dan kaya dengan fiber, vitamin K, vitamin C, potassium.
  • Lebih kaya dengan antioksidan berbanding carrot yang berwarna kuning.
  • Ianya adalah anti carcinogen atau dengan kata mudah adalah agen anti kanser. Sangat bagus untuk kanser usus kerana ada kajian dari Department Of Nutrition & Food  Science at the University of Maryland. Ini kerana ANTOCYANIN itu sendiri berupaya untuk menghalang pertumbuhan sel kanser.
  • Sangat bagus untuk pesakit rheumatoid arthrithis (sejenis sakit sendi) kerana ia mengandungi agen anti radang.
  • Bagus untuk mata. Yang mana ada masalah mata boleh mencuba vivix ini yang mengandungi purple carrot.
  • Merendahkan lemak jahat dalam badan.
  • Bermanfaat untuk pesakit diabetes. Kenapa? Biasanya pesakit kencing manis mengalami kerosakan pada pembuluh darah. Bila kerosakan teruk, akan menyebabkan peningkatan dalam paras gula dalam darah. Antocyanin ini akan perbaiki masalah salur darah dan menguatkannya serta memperbaiki pengaliran darah.

Dan yang terakhir, kaler hijau, daun2 ade mcm putih2 bunga tu, polygonum cuspidatum.
  • ianya kaya dengan RESVERETROL. Resveretrol ini adalah agen antioksidan dan sangat bermanfaat untuk melawan radikal bebas. Keistimewaan resveretrol ini ialah dia anti kulat, anti radang, anti bakteria, anti viral. Wah banyak anti dia ni :)
  • Polygonum Cuspidatum ini adalah IBU KEPADA RESVERETROL!
  • Resveretrol adalah agen anti penuaan yang sangat berkesan. Resveretrol mengaktifkan agen pelindung sel dan boleh repair sel hingga peringkat DNA. Jadi jika anda inginkan kulit muda dan berseri 10 tahun lebih muda, jagalah ia dari sekarang, cuba vivix! Pasti tak menyesal kerana ia berupaya melindungi kulit dari kedut dan masalah kulit yang menghadapi penuaan. Ianya bukan mencegah tua, tapi melambatkan penuaan sel.
  • Sangat berguna untuk masalah salur darah yang sempit, di mana ia bantu merawat masalah ED atau pun mati pucuk di kalangan lelaki. Mati pucuk dikaitkan dengan salur darah yang sempit/tersumbat di mana lelaki akan mendapat masalah mati pucuk.
  • Meningkatkan metabolisma. Bila metabolisma semakin merudum maka anda maka sikit pun akan cepat naik berat badan. Sangat sesuai untuk mereka yang berdiet.


Jadinya bila dah habis baca semua bahan2 utama vivix ni, haaaa barulah kita tahu kenapa dia mahal kan? Tengoklah bahan2 utama dia, nak carik lagi, bukan senang tau. Dengan khasiat nya lagi yang memang sangat awesome. So dia bukanlah mahal sebenarnya, tapi berbaloi dengan fungsi dan kebaikan dia. Siapa yang memang amalkan vivix ni mesti akan setuju sangat dgn apa yg saya ckp ni. Sbb mereka dah try, and dah tahu. Jadi awak yang tengah baca ni bila lagi nak try?

CARA PENJAGAAN- sebabkan vivix ni khasiat dia tinggi dan tanpa bahan kimia, kita kena lah jaga baik2 jangan bagi rosak zat2 dalam dia kan. jadi botol vivix tak boleh didedahkan pd suhu yg tinggi. simpan dlm ruangan chiller peti sejuk. bukan dlm ruang freezer ye. 

selalunya customer saya ramai beli vivix utk parents atau mertua mereka, kencing manis, gout, darah tinggi, sakit jantung, batu karang dan sebagainya. tapi memandangkan terlalu banyak testimoni vivix terhadap perokok2 di luar sana, makan ramai isteri2 yang dah gigih beli vivix utk suami mereka. yelah, siapa tak sayang suami kan? bila suami dah stop smoking, kesuburan suami pun makin baik. lagi bertambah bahagia rumah tangga insyaallah.

Suami bila consistent minum vivix, insyaallah nanti rokok yang dia nak sedut tu akan terasa pahit, dgn azam husband tu sendiri nak berhenti, insyaallah semua akan dipermudahkan. sama-sama membantu ye suami isteri (eceh cakap mcm org dah kahwin puloks)

CARA MAKAN- ambil 1 sudu kecik setiap pagi lepas sarapan. pastikan betul2 1 sudu kecik. bukan besar ye! makan sorang insyaallah tahan 1-2 bulan. kalau kongsi, memang tak sempat lah.

kalau utk mereka yg ade sakit tadi, mcm gout, kencing manis, darah tinggi etc, elok minum 1 sudu kecik sebelum sarapan (waktu perut kosong ye), then terus minum air kosong/mineral.

AWAS- tak semua boleh minum vivix ni yeee. ada jugak golongan yang di larang sama sekali utk minum vivix, iaitu ;
  • ibu mengandung - jangan amik ye sbb boleh sebabkan keguguran. vivix ni antioksidan tinggi.
  • ibu yg susukan baby - nanti rasa susu akan berubah. nanti baby dah taknak minum susu pulak
  • mereka yg berumur 18tahun ke bawah
Vivix ni terbukti berkesan, sebab tu permintaan masih tinggi walaupun mahal. Kita takyah cerita lebih lah pasal vivix ni, sebab bila kita amalkan, dia sendiri akan bercerita. Kita takyah kata ape. Boleh nampak sendiri perubahan. Okeh? =)


Kalau nak whatsapp pun boleh, saya akan guide sehabis baik. Dan dengan pembelian 2 botol vivix, korang boleh dapat FREE MEMBERSHIP. Nak dapatkan free membership ni, boleh whatsapp saya yee. Bila dah jadi member ape lagi kan, boleh borong lah semua benda yang korang nak dgn harga member, kalau banyak point boleh dpt bonus bulan2. best kan? 

Boleh hubungi saya.

Najla Mohayidin | 019-5275145
S.I.D yang tak jemu berkongsi.

Till then.
xoxo--

"Sebarkan kebahagiaan dengan berkongsi rahsia kesihatan dan kecantikan"

---

No comments: