Wednesday, January 16, 2013

Sorry, saya boikot!

eh eh hyeeeee ebeliiibadiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii ! *k over

Assalamualaikum semuaaaaa. Sorry sekian beberapa hari yang agak lama, saya tak update entry baru. Bukan tak disengajakan tapi sengaja. sengaja k sengaja. lol kemain. haha. *k tak lawak pun.

saya tak update blog ada banyak sebab.
1- sebab tiada idea.
2- tengah mencari idea.
3- sedang mereka idea.
4- apakah?

haaaaa. nampak tak permainan disitu. sebab tu lah. saya tiada idea. dua tiga pat lima nam hari, baru lah idea tu muncul. saya taknak la tetiap hari update tapi....no point... SO? akan buang masa saya, dan rugi. sebab yelah, saya berblogging ni sebab nak kongsi ilmu. even though kekadang saya macam rasa, 'ada ke orang baca blog aku ni?' kekadang tu, 'aku syok sendiri je kot' tapi bila setiap kali saya post entry yang bagi saya ade pengajaran dan nasihat walaupun satu ayat, saya tetap bersyukur, tak rasa rugi pun. walaupun dah menyampaikan satu ayat. saya ulang k, satu ayat. ceh

Sila tengok tajuk. Jeng jeng jeng. kemain nak suspen nye lahh konon. k k. tapi ini serius. hmm. agak agak saya boikot ape? mestilah boikot barang yang menjatuhkan Islam kan? mungkin? yaaa bukan mungkin, tapi tepat sekaliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii....!

waa kasik besar punyaaa!
hmm. semua orang mesti tahu tu apa kan? itu McD. saya tulis entry ni bukan sebab saya nak halang korang semua makan benda ni. maaf. takde niat sama sekali. niat saya hanya nak bagi tahu kawan kawan saya yang dok rajin sangat belanja saya McD secara tetiba ni, bahawasanya, saya tak makan McD sejak sekian lama. lama gak lah kot. saya boikot. dan alhamdulillah, dengan izin Allah, ianya istiqomah. doakan saya akan terus istiqomah okey. kawan kawan nak makan, makan laaa. tp mohon jangan belanja saya benda ni okey. hehehehe. benda lain takpewwwwww, tapi tidak ini. okey ? hak masing masing nak makan atau tidak, tapi bukan saya :)

tapi yang paling saya cedih cangat *k gedik* ada 2 peristiwa yang berlaku, yang memaksa saya untuk makan barang Israel ni. hmmm. 

peristiwa pertama :-
saya dikehendaki memakan prosperity beef bersama fries yang diberikan oleh housemates saya. kakak rumah saya ni, dia pergi date ngan bf dia, then bf dia belanja makan benda ni, bawak balik rumah dia suruh aku habiskan. aku kata sorry aku boikot. tak makan. tapi kena paksa. hmmm *sigh*

peristiwa kedua :-
aku dah keluar lunch pukul 1 tengahari pada tarikh 15/1/2013. makan punya makan punya makan. dah kunyang gilaa aaa ni wa cakap luu kan. tetibe balik office, secretary pesan, 'Najla, that's is for you *tunjuk McD*. Kak Ehems suruh makan. Habis kan.' 

Ya Allah. Apakah? aku kan dah bagitahu aku tak makan McD. Please la jangan buat aku tiru perangai setan iaitu membazirunnnn. *Nauzubillah.

kali kedua, aku terpaksa habiskan jugak. *sedih.

aku habiskan dengan niat :-
*tak mahu membazir kerana membazir amalam syaitonnnn.
*mahu jaga hati si kakak rumah ku dan kakak office ku.
kalau ikutkan hati, nak buang je. eh

aku harap, Allah dapat memaafkan aku. aku harap, saudara Islam ku di Palestin dapat memaafkan aku.
aku bukan nya apa, pada aku, aku rasa aku terlalu kejam kalau aku makan McD. sebab kita tahu kat saudara Islam kita kat Palestin tengah susah, diseksa, macam macam lah. tak mampu nak cakap. *Astaghfirullah.

kita kat sini? hidup dah la aman damai. takde peperangan, makan pakai cukup. tapi depa? Allahu Rabbi. Yahudi laknatullah tu beli/buat/cipta/reka/bina semua senjata/kereta kebal/bom/senapang semua tu lahh, tahu tak dapat duit dari mana? dari hasil pembelian kita. pembelian apa? banyak lagi barang barang Yahudi tapi salah satunya adalah ini, McD !

eh tapi korang jangan salah faham. benda ni halal. takpe la kalau nak makan. hak masing masing. cuma satu, ia barang Yahudi. Yahudi yang telah menindas saudara Islam kita di Palestin. *Alhamdulillah, saudara kita mati syahid. Allah sayang kan mereka :')


Pleaseeeeeeeeeeeeeeeeeeee. Stop the war ! :'(

kesian adik ni. *sedihnya! by the way aku tak nak letak gambar yang menyayat hati. tak sanggup.



Back to the topik, maaf saya boikot McD. Ayuh sama sama bantu Islam. 

Saya tak mampu bagi bantuan kewangan.
Saya tak mampu bantu berperang.
Saya tak mampu.
Apa yang saya mampu bantu, hanya dengan ini. Boikot McD dan Doa.
Harap anda pun sama. 

Dengan berat hati, saya terpaksa habiskan ini. Allah tahu niat saya. In sha Allah.


ikhlas dari hati,
insan lemah.





4 comments:

najiahs said...

moga istiqamah..sepattnya dah lm kite boikot..:)

Unknown said...

betul tu. sepatutnya dah lama. terima kasih. amin :)

Nadiaafarhanaa said...

yaya pun dah boikot...harap dapat teruskn dengan istiqamah :)

Unknown said...

wah yaya pun sama ? bagus. jom sama sama ! moga terus istiqomah. in sya Allah :)