Tuesday, September 23, 2014

SHAKLEE | Kenapa kita perlu Supplemen?



Holla holla xx

Kenapa eh kena makan supplemen? Atau dlm istilah lain adalah makanan tambahan. Why why why?

Cite dia macam ni. Badan kita sebenarnya perlukan dos vitamin yang lebih tinggi dari apa yang boleh diperolehi daripada makanan. Contohnya Vitamin C dan vitamin E yang diperolehi daripada makanan sahaja tidak mencukupi untuk memberi kesan pencegahan dan anti penuaan. Bukan semua yg kita makan tu ade Vitamin yg cukup kan. Sebab tu perlu supplemen.

Macam sayur-sayur and bebuahan yg kita beli pula tak semestinya semua berkhasiat and sihat. Tau sebab apa? Sebab nya buah-buahan dan sayuran yang ditanam diatas tanah yang tidak subur mengandungi bahan dan galian yang kurang berbanding dengan buah dan sayuran dari tanah yang subur. Racun perosak, racun serangga dan bahan pencemar mempengaruhi kualiti buah dan sayuran tersebut.

Zat makanan mudah hilang semasa proses pengangkutan, penyimpanan dan penyediaan. Contohnya Vitamin C dan enzim mudah dimusnahkan oleh haba semasa dimasak. Sayur-sayur and bebuah yg kita beli tu akan alami macam2 proses dlu and baru dijual kt kite, sbb tu zat2 dia dah hilang sikit sikit kt situ. Pastu kita masak lg. Layu and hilang zat. Sebab tu kita kena amik vitamin (supplemen) utk cover balik zat2 yg dah hilang dkt sayur and bebuah td tu.

And tu baru cite part sayur and buah kan. Belum lagi masuk bab2 orang yg ade sakit ke, pastu amik ubat hospital, macam pain killer, laksatif, ubat-ubatan, belum cite lagi orang yg minum alkohol, minuman keras dan antibiotik boleh mengganggu peyerapan zat makanan. Amalan diet yang tinggi kafein, lemak, kolestrol, gula dan garam juga boleh mengurangkan simpanan zat makanan didalam tubuh.

See? Haish banyak betul zat-zat kita yang dah hilang sebenarnya kan? isk isk 

Pengambilan makanan seharian yang tidak seimbang serta tidak mengikut piramid makanan yang dicadangkan pun amatlah perlu untuk amik supplemen sebab kita dah sure2 tak jaga pemakanan kan, men bantai je nak makan ape tak kira minyak banyak ke, itu lebih ke ini lebih ke, makanya mmg perlu utk amik supplemen. paham ye adik adik?

Dan ini antara faktor-faktor lain yang memerlukan kita untuk mengambil supplemen....

  • Gaya hidup dan trend masakini dengan kehidupan yang sibuk, jarang memasak di rumah dan lebih gemar kepada makanan segera yang tinggi kandungan MSG.
  • Bagi yang bekerja, makanan tengahari selalunya diluar dan malam memasak seringkas yang mungkin, maka pengambilan makanan seimbang kurang dititikberatkan.





Jika anda berminat ingin mengambil suplemen tapi idak tahu yang mana harus diambil? Maka hubungi saya untuk konsultasi percuma. Jika anda membuat pembelian dengan saya, anda akan mendapat konsultasi percuma sehingga anda mendapat kesan pengambilan suplemen yang anda mahu.

Kalau saya, saya dah wajibkan diri saya untuk makan supplemen. Kalau dulu mungkin baru berjinak jinak, tapi sekarang saya wajib kan diri untuk ambil. Kenapa wajibkan? 

  • Sebab saya jarang makan buah buahan.
  • Sebab saya susah nak minum air masak/jarang secara secukupnya atau lebih. (minum tp tak cukup banyak.)
  • Sebab hormon saya dahulu tak stabil
  • Sebab nak cantikkan kulit.


Anda bagaimana?

Berminat?
Untuk info & order.
Hubungi
Najla Mohayidin
Your Shaklee Independent Distributor
COD Area : Kajang-Bangi
POSLAJU SELURUH MALAYSIA
Call/SMS/Whatsapp : 0195275145
FB : Najla Fatin Mohayidin
FP : Kiwie's Health Care
Ig : @najlaamohayidin
Ig biz : @najlaftnm




No comments: