Tuesday, January 27, 2015

Dah 2015 weh. eh (?)


Hei Assalamualaikum people.

Dah 2015 dah. Dah nak habis dah pun Januari 2015 and aku baru nak buat entry pasal sum up 2014. Hahah so sipot sedot I is. sobs. Apa jadi dalam tahun 2014 aku eh? Well 2014 was a good year for me and I hope 2015 will be better (cliché gilerw kau haha sama je macam jawapan orang lain. Kah!)

Kalau study tu, Alhamdulillah. 2014 aku habis. Habis on the date. Syukur no carry paper or failed. Alhamdulillah thumma Alhamdulillah. Hajat nak konvo pada sidang 1 bersama Soltan tercapai. My Convocation day? Alhamdulillah full of colours. Even though papa tak datang, tapi aku tau dia ada. Ada bukan dengan jasad, tp doa yang diiring bersama. Tsk :’)


Dengan Tunku Puteri Intan Shafinaz Binti Sultan Abdul Halim

Mama ku.

Yang datang on that day was my mom, and my sisters –Along, and twin sisters too! Even tak meriah macam family orang lain yang ada bawak sekampung hehe, tp aku bersyukur lah sebab ada orang yang datang all the way long just by him/herself. Kan? Yelah kita kena tengok orang yang lagi susah dr kita dr situ kita baru rasa macam ‘eh kira okay lah ni dari yang takde langsung.’ Kan? Jadinya sentiasa lah bersyukur dengan apa yang kita ada. Jangan demand. Allah lebih tahu apa yang baik and okay untuk kita. Bersyukur dulu, nanti Allah tambah lagi. Plus, tahun 2014 jugak kakak saya konvo masters dia kt UTM. Alhamdulillah. First time pergi konvo dia sebab waktu dia konvo kt UIA dlu aku tengah study kt Kedah sobs. Konvo masters baru aku merasa pegi, well aci lah kan hikhik dia datang konvo aku sekali, aku datang konvo dia sekali. Tp kakak aku ni dia memang jenis banyak sacrifice untuk adik2 awhh thankyou along!



Ni sebenarnya gambar waktu kakak konvo
eh mana gambar tuan badan yang konvo....? hihi


Emm apa lagi eh cite best tahun 2014…?

Banyak tapi aku lupa. Aku ingat cerita konvo je. So konklusinya 2014 tahun akhir aku belajar kt Kedah. Aku kenal ramai orang. Kakak2 yang baik serta adik2 yang manis. Yang tak pernah give up dengan aku. Kalau pasal classmate tu lain cerita la ofkos kenal and saiiiyiiiiang kut dah nama 3 tahun belajar sesame. Tetibe rindu kengkawan rapat dekat Kedah dlu hadoi nak pi Kedah weh tp lebih rindu makanan sana kut kekekekeke.




Ok. Kalau classmate tu lain cerita lah kan. Ni aku cakap orang yang bukan classmate aku, satu tempat belajar lagi lah bukan. Kami berjumpa sebab dakwah. Sama2 kongsi ilmu, nasihat, kekuatan. Bantu yang mana buntu, support yang mana perlu. Alhamdulillah aku happy sangat kenal diorang and sampai sekarang masih jadi insan2 penting dalam life aku. Kita hidup dalam dunia ni bukan sorang2, so berbuat baiklah selagi mampu. Gembirakan yang mana kau mampu utk gembirakan. Kasihkan yang mana halal utk kau kasihkan. Hehe. Yes aku tak baik mana sebab tu aku perlu tangan kiri dan kanan extra utk support aku. You got what I mean kan…? Hmm rindu pulak. Ok taknak cakap pasal diorang dah. Jaga diri kalian ye…? (utk mereka2 yang terasa tu hehe).

(Alamak dah blurr nak tulis apa pasal 2014 ni aduh)

Emm next pasal 2014 aku rasa pasal jeng jeng Shaklee la kut. Hehe. Tahun 2014 jugak aku start belajar pasal bisnes ni. Shaklee produk yg bagus. Aku sendiri makan. Natural supplement. Kenapa perlu supplement…? Sebab badan kita ni bukan nya makan makanan yg confirm bersih and berkhasiat. Sebab tu perlunya supplement ni. Alhamdulillah bahagia je join Shaklee. Side income dapat, sihat pun dapat. Taknak cakap banyak la kalau nak tau lebih contact kite sini 019-5275145 ok..? Tu jela kut. Ada lagi tapi can’t rewind memory lah beb.



So….I hope 2015 will be better. Lebih luas pintu rezeki, lebih disinari bahagia, lebih sihat dan bertenaga utk terus berada di jalan Rabbi. Lebih matang dalam menyelusuri kehidupan, lebih berkat hidup bersama keluarga yang harapnya keluarga sakeenah mawaddah wa rahmah. Amin insyaAllah. Dan semoga kalian yang baca juga diberi lebih baik perjalanan kehidupan dr yang sebelumnya. Dan dan daaaan lebih cepat urusan utk bina masjid eh bye

 p/s: nah tengok la sikit gambar konvo kita hehehehe bye. :p










No comments: