Friday, April 7, 2017

Tahu tak 'healing crisis' tu apa?



Proses di mana badan seseorang melalui jangkamasa pembersihan dan pembinaan semula. Dalam erti kata mudah, healing crisis ni proses badan kita akan mula singkirkan sisa toksik yang dah kumpul lama dalam badan bertahun-tahun!

Semasa proses penyingkiran toksik tu, badan kita akan mengalami tanda-tanda & gejala yang tak selesa, dan ini dinamakan proses pemulihan. Kalau ikut falsafah perubatan Cina, pemulihan yang sebenar perlu sentiasa didahului dengan healing crisis. Maknanya apa? Maknanya siapa yang sedang alami healing crisis tu jangan khuatir sebab itu tandanya anda sedang alami proses pemulihan. Yey!

Cuba awak imagine, badan awak macam paip besi yang berkarat. Kemudian awak masukkan beberapa ejen karat atau pembersih paip. Pada mulanya memang air karat akan keluar (toksik), nampak teruk sangat, kotor sangat sebab dah bertahun biarkan karat tu menetap dekat batang paip tu. Tapi, bila semua karat sudah dibersihkan yang paip akan menjadi bersih dan cantik semula. Macam tu juga dengan badan kita. Konsep yang sama.

Ada yang takut dengan healing crisis, tanya “healing crisis ni okay ke?

Healing crisis ni kita tak perlu takut. Ini tandanya badan awak sedang alami proses pemulihan dan ianya menunjukkan bahawa supplement yang diambil sememangnya berkesan.

Ada sesetengah pengguna yang tidak mengalami krisis pemulihan ini, ia mungkin berlaku kerana badan anda tidak mempunyai toksin dan kesihatan anda berada di tahap yang optimum, atau badan terlalu lemah dan tidak dapat melalui proses penyembuhan. Setiap orang mempunyai tahap kesihatan yang berbeza jadi ada orang mengalami healing crisis sejurus selepas pengambilan supplement ada yang beberapa bulan selepas pun ada, tahap keseriusan juga berbeza ye.

Kalau toksin banyak sangat maksudnya krisis yang dialami akan lebih berat. Jadi tempoh untuk pulih juga berbeza setiap orang ya. Ada yang boleh sembuh dalam 2-3 hari, awak jangan pelik pula kalau ada yang makan bulan. Tp jangan risau selalunya 2-3 bulan sahaja.

Ada juga yang tanya, “kenapa saya makan supplement tapi macam takde kesan?

Okay ini mungkin disebabkan oleh;

*Tidak ambil supplement dengan konsisten
*Tidak amalkan seperti dos yang disyorkan
*Takut melalui krisis pemulihan yang teruk (berenti makan eaaaa? Babap kang!)
*Gaya pemakanan dan gaya hidup yang tidak seimbang
*Penyakit kronik – yang ni amik masa yang lama untuk sembuh tau. So kuncinya SABAR.

Okay jadinya healing crisis ni perkara baik untuk jadi lebih baik. Anda semua kena sabar dan sentiasa positif. Saya selalu pesan kat customer saya, SABAR dan POSITIF insyaallah ada hasilnya.

Percayalah! Ok chiaw hehe
019-5275145


No comments: