Saturday, October 21, 2017

Pengalaman dan kesan pengambilan soya non-GMO



Pengalaman pertama. Memori semasa diploma terimbau kembali.

Dulu-dulu masa diploma, Najla selalunya tak sempat nak pergi sarapan setiap pagi. Biasalah students kan, bila dah jadi macam tu, selalu ada masalah perut sakit masa kuliah sebab kelaparan dan lesu, tak ada tenaga. Huu. Jadi sejak dari itu, Najla ambil keputusan untuk minum satu minuman ni. Sebab dia mengenyangkan. Najla ambil dia sebagai pengganti sarapan pada setiap pagi. Waktu pagi je Najla cuma perlu shake-shake kan aje dan terus minum. Alhamdulillah perut lega dan tak sakit dah. Kiranya masalah kebulur masa kuliah tu dah settle.

Tapi lama kelamaan baru perasan, ada something yang berlaku pada kulit dan rambut Najla. Benda tu yang paling ketara sekali nampak. Kesan dia bila Najla minum air tuu, which is air soya non-GMO, adalah;
1) kulit kering yang sampai tahap bersisik tuu, dah makin kurang.
2) rambut gugur yang terlampau banyak pun dah tak macam dulu² punya gugur. (orang selalu tegur rambut cantik. hik hik *gelak gedik* alhamdulillah nikmat Allah bagi)

Sebabkan 2 kesan ni, dia buatkan najla susah sangat nak tinggalkan minuman soya ni dari zaman diploma sampailah sekarang. Sekarang Najla tengah nak habiskan degree tau. Lama kan Najla setia dengan soya non-GMO ni...? (please say yes guys!)

Selalunya orang tak tinggal sesuatu benda ni sebab benda tu bagus kan? Setuju? Jadinya, pengalaman mengajar Najla erti setia. Gituu. Sampai lah sekarang tengah degree, pun masih setia. Lama lama baru perasan, ada kesan lain rupanya yang Najla dapat. Extra effect! Apa tuuu..?
3) Parut parut dah makin pudar warnanya.
4) Warna kulit pun dah tak kelabu asap mcm dulu.
5) Body weight pun dapat dicontrol dengan baik. Sebab meal replacement kan. So kenyang lebih lama.

Best sangat sangat. Target nak kenyangkan perut masa kelas je tapi ter-banyak pulak benda dapat. Syukuuuuuurr...! Alhamdulillah. Seronok kan, bila kita setia dengan 'sesuatu yg bagus' pasti kita akan dapat rasa manfaat darinya. Terima kasih ESP sebab banyak bantu Najla. Takkan berpaling tadah dah lepasni. ESP lah sumber protein dr tumbuhan yang terbaik (bila dah kata dari tumbuhan ni ofcourse lah mudah di hadam) yang pernah najla jumpa. Sebab protein terbaik ni lah najla dapat bentuk balik kulit, rambut, kuku, semuanya dgn sihat. Dapat kawal selera makan.
Alhamdulillah 

Nah belanja gambar sikit.

dulu-dulu VS. sekarang 


Ps: tak ada la gemuk sangat dulu tapi adala bengkak bengkak sikit. hehehe

So guys, nak tahu tak apa protein yang Najla sebut sebut tuuu. Apadia ESP ESP tuu, kan? Yang Najla duk amalkan dari dulu sampai sekarang tu? Ini diaaaaa.


ESP merupakan sumber protein terbaik dari tumbuhan

Ini hasil dari segi kulit pula

Sangat banyak improvement. Alhamdulillah



ada parut kat jari tu kesan kena iron. dah berkurang parutnya (belah kanan)


ini lah dia protein soya non-GMO yang Najla telan sampai sekarang, protein soya ESP dari shaklee, paling bagus untuk diamalkan sebab ianya dari tumbuhan, mudah dihadam, lengkap dengan 9 asid amino yang diperlukan oleh tubuh badan untuk membina sel-sel bagi membentuk organ. Sebab itu lah orang yang amalkan protein ESP ni kulit akan cantik, kuku kuat, sihat, sebab sel-sel dibentuk dengan baik sentiasa.

Fakta ESP lain yang perlu yugais tahu adalah;

1) ESP ni dia Rendah Glycemiks Index (Low GI) jadi dia akan berikan tenaga pada badan tanpa tingkatkan gula dalam darah. Sebab tu orang amalkan ESP akan kenyang lebih lama dan TER-kurus tanpa sengaja

2) ESP adalah Non-Gmo, maksudnya dia tidak diubah suai secara genetik. Dia dihasilkan dibawah program IPP (Program Pemeliharaan Identiti), bermaksud, sumber kacang soya ni dipantau dan dikawal ketat dari proses penanaman hinggalah pemprosesan.

3) 9 asid amino yang ada dalam ESP ni adalah asid amino yang badan kita tak boleh nak hasilkan tau. So untuk badan yang sihat, kulit yang cantik, kena cukup 21 asid amino yang badan perlu. Yang lain badan boleh buat sendiri, yang 9 lagi tak boleh. Jadi mana nak kena dapatkan? Amalkan ESP je, senang kerja.

4) 1 hidangan ESP ni bersamaan dengan 14 gram protin berkualiti tinggi yang semulajadi rendah lemak, laktosa semulajadi dan tanpa kolestrol. Sebab tu ESP ni orang yang diabetic pun duk ambil juga. Orang diabetic kan tak boleh makan ikut suka, nasi pun kena kurangkan, kan? so untuk bagi energy, mereka ambil ESP. Sebab ESP tak tingkatkan kandungan gula dalam darah mereka pun.

5) ESP semasa proses dijalankan, telahpun dibasuh menggunakan air, bagi mengekalkan keaslian Isoflavons seperti Genistein dan Daidzein. Untuk mereka yang kurang jelas, Isoflavons bertindak sebagai penstabil hormon untuk wanita, dan genistein bertindak untuk memulihkan fungsi prostat lelaki. Kerana itulah ESP penting untuk menjaga kesuburan lelaki dan juga wanita. Both also can maaa!

Best kan? Teruja baca fakta ESP tu kan. So...Nak cuba? Kalau rasa nak cuba, boleh contact Najla segera tau di sini 019-5275145. Till then, tata!

Najla Mohayidin
Shaklee Independent Distributor
Since 2014.




2 comments:

cikkyra90.blogspot.com said...

wah seronok gak baca. :)

ray said...

jemput la join n meriahkan segmen GA kt sini

http://www.raydahalhabsyi.com/2017/11/comeback-giveaway-by-raydah-alhabsyi.html