Saturday, July 30, 2016

Result VS Riak? eh seriously dude?

Since everyone is posting about their happiness in getting a great result today, so yes, Congratulations to you (my friends who are reading this entry).

People will say, "eleh asal dapat result elok je nk post. Cuba result tak elok? Ada nk post? Menunjuk lah tu. Riak!"

Hei manusia, biarkan aje la.
Langgar syariah islam ke? Tak, kan?
Tak suka, jangan tengok.
Scroll laju laju. Jangan baca.
Okey?

Kita bukan screenshot tunjuk 1 dunia pun berapa kita dapat. And if yes pun, then why? Sometimes itu cara orang nk share happiness diorang. Kita tktahu tahi dan celaka apa yg dia dah hadap utk dpt something tu & bila dia dah dapat, then let her/him be lah.

Sudah sudah lah penuhkan hati tu dengan benci/marah/dengki. Kita hidup ni tak lama pun. Cuba stay positif and keep supporting and loving. Mesti hidup lagi best!

Kalau kau share happiness takpa pulak kan? Asal orang lain je kau jd bengkak hati. Parah tu sis/bro. Itu E-ki namanya (ego + dengki).

Sudah sudah lah judging ya? Jangan ambik kerja Tuhan.

Okay so, since dah bebel panjang. Meh aku panjangkan lagi. Aku pun nk cakap syukur gila dengan apa yang aku dapat. Rasa macam hard work paid off sangat! Puas!

Kerja Tuhan kan? Aku usaha je.

Alhamdulillah thank you Allah. Surprisingly, Im crying kut tadi. Sebab zaman diploma pun tak penah dapat camni. Papa pun banyak kali mintak angka sekian sekian. Tapi harini, Allah bagi extra than more I've asked. Haha lewls gila memang rasa macam tengah buat come back, sangat!

Kau tahu kenapa aku cakap come back? Sebab waktu diploma result aku okay, dan maintain. Masuk degree, 2 semester aku ranap. Sedih weh bila compare apa yang aku dapat zaman diploma dengan degree. Tengok kawan kawan, cemerlang even waktu diploma biasa biasa. Aku? Dari okay, jadi worst.

Waktu tu. Terbit dalam hati....

"Tak selamanya kau akan ada dekat atas..."

Yes betul. Takkan kita ni beriman selagi kita tak diuji Tuhan. Remember? Then after tu, aku nekad nak kejar balik apa yang dah aku cicirkan, aku nekad nak kejar balik apa yang dah aku tinggalkan, aku nekad nak betulkan balik semua yang dah aku leburkan.

Dan akhirnya, Allah terima. Semuanya. And gave me more than I've asked before.

Thank you Allah, for always love me & never give up on me.

Okaylah. Dah boleh pupuk sikap rajin menaip balik dah kut kan. Ehm. Rindu blogging, kut....? Eh

No comments: